• 19 sierpnia 2022

Influencer marketing – u kogo sprawdzi się najlepiej?

​Influencer marketing staje się coraz popularniejszy. Większe jak i mniejsze marki korzystają z tego rozwiązania, by skutecznie zwiększyć swoje zasięgi, zaangażowanie odbiorców i swoją wiarygodność. Czy jednak jest to działanie dobre dla każdego?

Czym jest influencer marketing?

Czy wiesz, że aż 53% internautów kupiło produkty polecane w sieci? To naprawdę duża grupa, której nie możesz bagatelizować. Właśnie do niej skierowany jest tak zwany influencer marketing, a zatem działania marketingowe, które tworzone są za pomocą osób posiadających duży wpływ na grupę odbiorczą. Influencer może być blogerem, vlogerem, instagramerem, czyli osobą, która swoją popularność buduje w Internecie, za pomocą social mediów czy innych społeczności. Jest to jednak przede wszystkim osoba, która cieszy się zaufaniem innych, jest słuchana przez konkretną grupę i cieszy się dużą popularnością. Mają swoją społeczność, do której kierują przekaz dotyczący konkretnego zagadnienia. Jeśli influencer podziela Twoje wartości i mówi do grupy Twoich odbiorców, możesz zawiązać z nim współpracę. Będzie ona polegała na promowaniu produktów, choć oczywiście formy promocji są różne, tak samo jak różni są influencerzy.

Czy warto współpracować z influencerem?

Niezależnie od tego, w jakiej branży pracujesz, prawdopodobnie możesz znaleźć co najmniej kilku influencerów, którzy zrzeszają wokół siebie społeczność zainteresowaną tym konkretnym tematem. To Twoi potencjalni klienci. Możesz zyskać nie tylko nowe osoby, które będą kupować Twój produkt, ale przede wszystkim zwiększyć świadomość wśród grupy docelowej. Influencer marketing jest jednak najlepszym sposobem na dotarcie do młodej grupy ludzi. Nie warto udawać, że jest inaczej. To właśnie młodsze pokolenie zwraca ogromną uwagę na polecenia swoich idoli. Jeśli to właśnie oni są Twoim targetem, nie wahaj się i znajdź agencję, która zajmuje się taką formą marketingu. Kooperacja z influencerami wygląda przeróżnie i z pewnością udałoby Ci się stworzyć taką, która satysfakcjonowałaby Ciebie i jego. Kolejną zaletą influencer marketingu jest także zaufanie, jakim mogą obdarzyć Cię użytkownicy. Ze względu na to, iż influencer jest osobą autentyczną, taką jak my, polecanie jest odbierane nie jako forma reklamy, ale raczej doradztwo w konkretnej sprawie. Idealnym przykładem są tu chociażby instagramerki polecające produkty do makijażu. Uważaj jednak, by wybrać odpowiednią osobę do tego typu zadania. Niektórzy influencerzy przyjmują wiele kontraktów, a to może wpływać na ich wiarygodność. Jeśli Twoja marka jest niewielka, zacznij od nano- i mikroinfluencerów, a zatem osób, które mają maksymalne zasięgi do 10 tysięcy osób. Wpłynie to także na cenę takich działań. Oczywiście nie warto robić tego na własną rękę – podczas szukania wpływowiczów lepiej polegać na agencji.

Influencer marketing to świetne narzędzie dla marek, które pragną nie tylko sprzedawać, ale przede wszystkim zbudować większą rozpoznawalność i zaufanie, a także dotrzeć do swojej grupy odbiorczej. Niezależnie od tego, jak duża jest Twoja firma, warto przemyśleć ten rodzaj marketingu.

Artykuł partnera

Share :

Komentarze (0)

Zostaw komentarz

Może Cię zainteresować