• 1 października 2020

Dlaczego warto dbać o wizytówkę Google.pl?

Wizytówka w Google Moja Firma to darmowy sposób na nawiązanie kontaktu z potencjalnymi klientami, który świetnie sprawdza się w wielu biznesach – również w tych związanych z zarządzaniem nieruchomościami. Podpowiadamy, czym dokładnie jest, jakie niesie korzyści i dlaczego warto ją dodatkowo pozycjonować.

Czym jest wizytówka Google Moja Firma?

Utworzenie konta w Google Moja Firma jest darmowe, ogólnodostępne i bardzo łatwe. Profil stanowi najprostszą z możliwych, internetową wizytówkę firmy, dzięki której możliwe jest kontaktowanie się z klientami poprzez wyszukiwarkę Google i Mapy Google.

W wizytówce można nie tylko wskazać adres firmy i godziny jej otwarcia, ale również dodawać zdjęcia i informacje o przedsiębiorstwie, przekierowywać na stronę i otrzymywać wiadomości od internautów. W profilu widoczne są również opinie na temat przedsiębiorstwa, wystawiane przez użytkowników Google, numer telefonu do firmy, który automatycznie może zostać wybrany w telefonie, a dzięki połączeniu z Mapami Google, zainteresowana osoba może sobie od razu wyznaczyć trasę do siedziby lub punktu i skorzystać z przyjaznej nawigacji. Można również wybrać kategorię, w której działa przedsiębiorstwo i przypisać mu różne atrybuty, np. bezpłatne Wi-Fi, darmowy parking itp.

Google nie zostawia właścicieli wizytówek w niewiedzy, jeśli chodzi o korzystanie z ich profilu przez użytkowników wyszukiwarki. Dla każdego konta Google Moja Firma udostępnia moduł prostych statystyk, dzięki którym można zobaczyć np. ile połączeń telefonicznych zostało wykonanych za pośrednictwem wizytówki, ile osób przeklikało się do witryny, ile wyznaczyło trasę na mapie itd.

Jakie korzyści niesie korzystanie z wizytówki Google?

Korzystanie w wizytówki Google niesie mnóstwo korzyści – zwłaszcza biznesom działającym na rynku lokalnym, jakimi bez wątpienia są firmy zarządzające nieruchomościami. Poniżej prezentujemy najważniejsze zalety posiadania przez przedsiębiorstwo profilu w Google Moja Firma:

  • utworzenie konta i korzystanie z niego jest darmowe;
  • wizytówka Google pozwala na zwiększenie widoczności witryny w organicznych wynikach wyszukiwania;
  • profil w Google Moja Firma umożliwia zdobycie organicznego ruchu na stronę internetową;
  • dzięki wizytówce Google, firma jest w stanie pozyskać dodatkowe zapytania ofertowe;
  • wizytówki pojawiają się wśród wyników wyszukiwania najczęściej jeszcze nad tymi, które są organiczne;
  • profil w Google Moja Firma pozwala na darmowe prezentowanie oferty i nowości w asortymencie;
  • wizytówka Google umożliwia komunikowanie się z klientami, np. za pomocą opinii;
  • profil Google Moja Firma zintegrowany jest ze statystykami pokazującymi efektywność działania poszczególnych elementów wizytówki;
  • aktywne konto w Google Moja Firma to doskonały sposób na uzupełnienie działań z zakresu SEO.

Dlaczego warto pozycjonować się w Mapach Google?

Dodatkowe pozycjonowanie w mapkach Google, które są nieodzownym elementem wizytówki, jest korzystne z przynajmniej kilku względów. Oto najważniejsze z nich:

  • zwiększa się widoczność firmy na Mapach Google, zwłaszcza na frazy związane z lokalnym pozycjonowaniem;
  • wzrasta pozycja firmy w wynikach wyszukiwania firm z danej branży, dzięki czemu możliwe jest wyprzedzenie konkurencji i przejęcie potencjalnych klientów;
  • wizytówka zostaje zoptymalizowana, by przynosiła jak najlepsze rezultaty;
  • pozyskane zostają wartościowe opinie klientów na temat firmy;
  • odnośniki do wizytówki umieszczane są na portalach branżowych, na formach i w katalogach firm, dzięki czemu z profilem powiązane zostają wartościowe linki, które korzystnie wpływają na pozycję w wynikach wyszukiwania.

Do pozycjonowania firmy w Mapach Google warto zatrudnić profesjonalną agencję, specjalizującą się w SEO, która zatrudnia wykwalifikowanych i doświadczonych pracowników. Dzięki temu działania będą o wiele bardziej efektywne i zgodne z wytycznymi Google, związanymi z SEO.

Artykuł sponsorowany

Share :

Komentarze (0)

Zostaw komentarz

Może Cię zainteresować

Czym jest e-administracja?

Coraz więcej urzędów i miejsc użyteczności publicznej decyduje się na wprowadzenie usprawnień...